Czy powiadomienie pacjenta o niewłaściwym wyniku badania jest zgodne z RODO

Aneta Moskal-Kluska

Autor: Aneta Moskal-Kluska

Dodano: 29 listopada 2019
Wyniki badań

Pacjentowi podczas hospitalizacji zlecono badania diagnostyczne, których wynik szpital otrzyma dopiero po wypisaniu pacjenta do domu. Co zrobić z wynikiem otrzymanym po wypisaniu pacjenta ze szpitala? Czy szpital ma obowiązek podejmowania działań mających na celu przekazanie pacjentowi tego wyniku badania zwłaszcza, gdy ten odbiega od normy? Jaki związek z tą kwestią ma RODO?

Z artykułu dowiesz się:

  • jak w praktyce placówki postępują z nieodebranymi wynikami badań

  • jakie próby kontaktu z pacjentem podjąć

  • czy wysyłanie pacjentowi wyników badań jest słuszne

Pozostało jeszcze 90 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto! Co otrzymasz?

  • kompleksowe wsparcie w zakresie zarządzania w obszarach najczęściej poddawanych kontroli
  • praktyczne podpowiedzi, jak się przygotować do kontroli, jak działać w trakcie i po wizycie kontrolerów
  • narzędzia do dochodzenia swoich racji – wzory pism i dokumentów, kalendarium z istotnymi terminami
Sprawdź ofertę »
       
               

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Aneta Moskal-Kluska

Autor: Aneta Moskal-Kluska

prawnik, inspektor ochrony danych w sektorze zdrowia, absolwent studiów podyplomowych na kierunku „Inspektor ochrony danych” w Instytucie Nauk Prawnych PAN w Warszawie, audytor wewnętrzny normy ISO 27001
Słowa kluczowe:
RODOwyniki badań