Czy powiadomienie pacjenta o niewłaściwym wyniku badania jest zgodne z RODO

Pacjentowi podczas hospitalizacji zlecono badania diagnostyczne, których wynik szpital otrzyma dopiero po wypisaniu pacjenta do domu. Co zrobić z wynikiem otrzymanym po wypisaniu pacjenta ze szpitala? Czy szpital ma obowiązek podejmowania działań mających na celu przekazanie pacjentowi tego wyniku badania zwłaszcza, gdy ten odbiega od normy? Jaki związek z tą kwestią ma RODO?
Z artykułu dowiesz się:
-
jak w praktyce placówki postępują z nieodebranymi wynikami badań
-
jakie próby kontaktu z pacjentem podjąć
-
czy wysyłanie pacjentowi wyników badań jest słuszne
Jeśli nie masz jeszcze dostępu, załóż konto! Co otrzymasz?
- kompleksowe wsparcie w zakresie zarządzania w obszarach najczęściej poddawanych kontroli
- praktyczne podpowiedzi, jak się przygotować do kontroli, jak działać w trakcie i po wizycie kontrolerów
- narzędzia do dochodzenia swoich racji – wzory pism i dokumentów, kalendarium z istotnymi terminami